
Kappa ontwerpt innovatieve, op sport geïnspireerde producten met hoge prestaties voor mensen die hun culturele verbondenheid met de sport willen uitstralen, zowel tijdens sportactiviteiten als in het dagelijks leven. Dit alles zonder de Italiaanse stijl en technologie op te geven.
Sinds 2016 heeft Kappa talrijke samenwerkingsverbanden gesloten, waaronder met Marcelo Burlon, Juicy Couture, Palace en anderen, om zijn positie in de hedendaagse lifestyle te verstevigen. Elk partnerschap dient als een bewijs van creativiteit en individualiteit, het vieren van de fusie van culturen en trends door middel van originele en bevrijdende kledingstukken.
Tijdens haar reis heeft Kappa fouten omgezet in kansen, door consequent innovatie, samenwerking en de geest van revolutie te omarmen. Van een productiefout tot een wereldwijd erkend merk, heeft Kappa een onuitwisbare stempel gedrukt op de wereld van sportkleding, mode en kunst.






The story of Robe di Kappa
Voor altijd verbonden met het concept vrijheid, werd het merk geboren in 1969 in Italië, in Turijn, toen de jonge CEO van een oud textielbedrijf - de 23-jarige Maurizio Vitale - het verlangen van zijn leeftijdsgenoten aanvoelde om los te komen van de formele regels die door hun ouders werden opgelegd, zelfs in de manier waarop ze zich kleedden. Dit waren de jaren van studentenprotesten, grote pacifistische bewegingen en sit-ins voor het Witte Huis. De jongeren wilden de regels van de wereld omverwerpen en toen Vitale John Lennon op televisie een militair shirt zag dragen van een gesneuvelde soldaat in Vietnam, begreep hij hoe ze zich zouden kleden: uniseks en casual.
Uit een magazijn met onverkochte koopwaar haalde hij een voorraad t-shirts en liet ze militair groen verven. Hij liet er legerpatches en sterren op naaien. Het was een ongekend succes. Jongeren in heel Italië wilden die t-shirts: het merk Robe di Kappa was geboren.
​
1969 – Het Omini logo
Het perfecte beeld om de ziel van Robe di Kappa weer te geven werd genomen tijdens een fotoshoot voor Beatrix, een ander merk van de familie Vitale. Een tegenlichtfoto van het silhouet van een jongen en een meisje, rug-aan-rug zittend. Deze foto, die later werd omgedoopt tot “Omini”, werd al snel het emblematische logo van het merk.
​
Wil je dit merk toevoegen aan je assortiment? Neem contact op!
​



